logo bb service

SERWIS  MOTOCYKLOWY RADOMSKO


divider

ZIMOWANIE MOTOCYKLI

BB SERVICE  oferuje zimowanie motocykli w bezpiecznym miejscu oraz w atrakcyjnej cenie, dzięki czemu twój motocykl będzie odpowiednio przygotowany do rozpoczęcia sezonu.

Koszt miesięcznego zimowania to:

Pakiet  podstawowy  50zł.

zapewniamy: kontrolę oraz obsługę akumulatora, przepalanie , pokrowiec pod którym maszynka spędzi zimowy sen oraz bezpieczne strzeżone pomieszczenie.

Pakiet plus  80 zł.

zapewniamy: umycie + woskowanie motocykla,  kontrolę oraz obsługę akumulatora, przepalanie , pokrowiec pod którym maszynka spędzi zimowy sen, podnośnik pod tylne koło oraz bezpieczne strzeżone pomieszczenie.

ZANIM PRZYJEDZIESZ

By usprawnić i przyspieszyć całą procedurę

1. Pobierz i uzupełnij umowę przechowania, a następnie wyślij ją na nasz adres  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
2. Umów się na wizytę - kontakt
3. Uwaga , do właściwego przechowania prosimy o zatankowanie motocykla przed przyjazdem.

       Opis stanu technicznego  zostanie wypełniony podczas zdawania nam motocykla .

Do pobrania :



Sposób, w jaki dbać o motocykl w okresie zimowym.

Silnik

Bardzo ważnym,choć nieczęsto stosowanym elementem przygotowania motocykla do zimowego snu jest zadbanie o jednostkę napędową.
Powinniśmy zwrócić uwagę na wymianę oleju,zanieczyszczenia oraz drobne opiłki zgromadzone podczas pracy silnika.
Po dłuższym okresie postoju mogą skutkować skróceniem żywotności elementów pracujących,jak i tych w totalnym bezruchu tj.uszczelki, na które wypracowany olej również działa negatywnie.

Płyny eksploatacyjne

Kolejnym etapem jest zalanie płynów eksploatacyjnych,do których należą: płyn chłodniczy oraz paliwo.
W przypadku paliwa ważne jest by tankować bak do pełna,dzięki temu unikniemy problemów z pompą paliwową,
rdzewieniem oraz skraplaniem się wody w naszym zbiorniku.

Mycie

Sposobów jest kilka:
*niektórzy myją swe motocykle na myjkach wysokociśnieniowych, inni stosują słaby strumień z poczciwego „szlaufa”, a jeszcze inni po prostu czyszczą motocykl przy użyciu miski z wodą , szczotki i gąbki.
*bardzo ważnym elementem mycia naszego jednośladu jest unikanie większego kontaktu wody instalacją elektryczną, łańcuchem czy łożyskami.
*najlepszą metodą jest mycie bezdotykowe.
Ogólnodostępne preparaty czyszczące pomogą usunąć wszelkie zanieczyszczenia,powstałe podczas eksploatacji. Poradzą sobie zarówno ze smarem łańcuchowym,plamami smoły asfaltowej czy odpryskami gumy. Przed zastosowaniem środków czyszczących radzimy zapoznać się z zaleceniami producenta preparatu.


Prawidłowe osuszanie motocykla

Odpalić i rozgrzać, odczekać aż zalegająca woda odparuje. Bardzo pomocne jest sprężone powietrze,które wnikliwie wyprze wodę z niedostępnych zakamarków. Do plastików oraz chromów polecamy Irhe,która szybko wchłania wodę i nie pozostawia zacieków.

Zabezpieczenie powłoki lakierniczej

W wysokiej ofercie naszego rynku dostępny jest wosk w postaci płynów, szamponów zawierających wosk, mleczek lub tradycyjne pasty woskowe. Przy tych ostatnich należy poświęcić najwięcej czasu na dokładne naniesienie oraz wypolerowanie.Efekt jest widoczny gołym okiem. Dzięki takiemu zabiegowi powłoka lakiernicza jest odporniejsza na zarysowania,a ewentualny kurz czy woda nie znajdzie przyczepności.

Smarowanie

Gdy motocykl jest już umyty i wysuszony warto przesmarować kilka miejsc. Najważniejszym jest rzecz jasna łańcuch napędowy.
Specjalny smar w sprayu jest łatwy w użyciu i skuteczny w zabezpieczeniu łańcucha.
Po tej operacji, zabieramy się za linki, dźwignie, podstawki oraz wszelkie ruchome mechanizmy narażone na zapieczenie.
Do tego typu smarowania zalecamy stosowanie specjalnego smaru hydrofobowego,do którego nie przywiera kurz czy nieczystości.
Dodatkowo nie dopuszcza wody i wilgoci.

Instalacja elektryczna

Jednym z najbardziej wrażliwych elementów instalacji elektrycznej motocykla jest oczywiście akumulator.
Wymontowany już akumulator najlepiej przenieść w suche,ciepłe miejsce.
Ocena stanu odgrywa tu kluczową rolę.Należy sprawdzić rodzaj „ żelowy,” lub „kwasowy", gdyż na tej podstawie dobieramy częstotliwość ładowania oraz prąd,jakim będziemy go doładowywać. Do akumulatorów żelowych stosuje się specjalne ładowarki o mniejszym prądzie.

Styki elektryczne – warto zaopatrzyć się w preparat do czyszczenia i konserwacji złącz elektrycznych, przy jego użyciu oraz drobnej gimnastyce taka konserwacja pomoże zachować dobrą kondycje newralgicznych punktów układu elektrycznego.
Bezpieczniki- w każdym motocyklu znajduje się „skrzynka bezpieczników” najczęściej pod siedliskiem,w łatwo dostępnych miejscach. Przed zimą warto spojrzeć co w trawie piszczy, w motocyklach kilkunastoletnich warto dość skrupulatnie przejrzeć również gniazda bezpieczników/

Układ wydechowy

Pamiętajmy o zabezpieczeniu układu wydechowego przed wilgocią, zebrana oraz pozostawiona woda potrafi wyrządzić niemałe szkody.
Prostym rozwiązaniem jest zastosowanie korka.

Podwozie

Najlepszym zabezpieczeniem naszego motocykla jest zawieszenie go na podnośniku i odizolowanie od podłoża,stosując podnośniki przód i tył.Dzięki temu wydłużamy żywotność opon,sprężyn jak i całego zawieszenia.
Mówiąc o stanie zawieszenia warto sprawdzić stan oleju w lagach oraz stan tylnego amortyzatora. Po kilku latach zaniedbań serwisowych, zalegająca woda oraz drobinki piasku w układzie przedniego zawieszenia mogą spowodować trwałe uszkodzenie powierzchni lag,korozje, zamarznięcie wody przy niskich temperaturach oraz wyciek oleju z przedniego zawieszenia.

Pokrowiec

W przypadku zimowania w garażu,pokrowiec chroni motocykl przed kurzem oraz otarciami.Jeśli jednak nasz sprzęt trzymamy na zewnątrz (często spotykane rozwiązanie w wielkich miastach) warto zaopatrzyć się w specjalistyczny pokrowiec,który skutecznie ochroni pojazd przed warunkami atmosferycznymi.Polskie okresy zimowe w większości przypadków wykluczają możliwość tego typu zimowania.

Zimowe przepalanie motocykla

Decydując się na przepalenie naszej maszyny warto wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii:

*przed uruchomieniem należy doładować akumulator (po przepaleniu motocykla ponownie doładowujemy akumulator, gdyż układ ładowania nie zdąży go doładować w czasie pracy silnika.)
*przy uruchomionym już motocyklu dokładnie obserwujemy silnik.Nie wolno zwiększać obrotów silnika zaraz po odpaleniu( mowa tu o „gazowaniu”).Pozwólmy nabrać temperatury stopniowo,by olej rozgrzał się,a dzięki temu w pełni dotarł w górną część silnika.

*operację przepalania uznajemy za zakończoną wraz z załączeniem się wentylatora chłodnicy,a w przypadku motocykli chłodzonych powietrzem/olejem po uzyskaniu temperatury oleju według danego motocykla od 80- do 90 stopni C. Po całkowitym rozgrzaniu silnik spala paliwo całkowicie,a katalizator,do którego poprawnej pracy niezbędna jest wysoka temperatura, działa prawidłowo.

Dzięki stosowaniu się do tych rad unikamy: korozji układu wydechowego, uszkodzenia układu katalizatora, skrócenia żywotności podzespołów silnika oraz uszkodzeniu akumulatora.

Treści objęte prawami autorskimi, zabronione kopiowanie